FORSKNING OG TRÆNING i ANVENDT NEUROPSYKOLOGI

70276100

MIT BARN HAR ANGST

MIT BARN HAR ANGST, STRESS ELLER DEPRESSION

 
Hvis vi går rundt med tanken “Mit barn har angst, stress eller depression”, kan det være rigtigt svært. Både at håndtere, at vores barn har alvorlige problemer, men også at finde ud af, hvad der skal gøres. Skal barnet fyldes med medicin, som måske bare er symptombehandling – og måske endda er vanedannende?  Eller er nogle snakke med f.eks. en psykolog nok til at skabe forandring i den ikke-sproglige del af barnets hjerne? Eller skal der tages fat om nældens rod og en gang for alle ryddes ud i de stressende mønstre og traumer, der ligger under?
 
Vi har derfor lavet en speciel side kun om børn og unge. Her kan du se, hvad vi med vores biologiske udgangspunkt kan gøre for de forældre, der pludselig indser “Mit barn har angst” eller “Mit barn er stresset og deprimeret”
 
Her kan du også se feedbacks – både fra børn og unge og deres forældre
 
 

Vi hjælper børn helt ned til 7-årsalderen. Hos Pia i Sønderjylland hjælper vi endda endnu yngre. Og vi gør det på en måde, så hele familien får glæde af det.

 

MIT BARN HAR ANGST 

Børn og unge med angst er det, vi oftest hjælper med. Men også stress, depression, spiseforstyrrelser, selvværdsproblemer  og ADHD hjælper vi med. For problemernehænger oftest sammen.
Vi følger hjernens biologiske måde at arbejde på, Så vi gør 4 ting anderledes end traditionelle behandlere.
 
1. Vi fokuserer på årsagerne i stedet for på symptomerne, Og stress, angst og depression er ALTID kun symptomer.
2. Vi fokuserer på dit barns ressourcer i stedet for at  køre rundt i problemerne. For hjernen er ligesom Google: Det du søger på, giver hjernen dig.
3. Vi kører processen på 3 planer, så alle dele af hjernen forstår den. Også de ikke-sproglige.
4. Træning. For alt, hvad du træner, bliver du godt til. Uanset om det er angst og stress eller glæde og selvværd.
 
 

LIVSVARIG INVESTERING

Vi er specialister i hukommelse. Så vi er opmærksomme på at tilrettelægge processen, så erkendelserne og de nye mønstre lagrer sig i barnets eller den unges langtidshukommelse. Det sker gennem sjove, lavpraktiske øvelser og lydfiler, der i en periode skal trænes på daglig basis.
 
 

HJÆLP TIL LÆRING I SKOLEN

Når vi sammen med barnet eller den unge har fået ryddet problemerne af vejen, hjælper vi også mange med at huske bedre og blive mere opmærksomme i skolen – det er nemlig også i høj grad et spørgsmål om kemien i nervesystemet. Så kan barnet / den unge både spare tid på lektierne og huske tingene bedre. Ren win-win. Så hvis du en dag fanger dig selv i at sige “Mit barn har angst”  eller måske “Mit barn har stress og depression”....Ja, så kan det blive startskuddet til, at dit barn ikke bare kommer af med sine problemer, men samtidig lærer at udnytte sit potentiale på en helt ny måde ved at bruge sin hjerne på en helt ny måde.
 
 

HVILKEN FORSKEL VIL DET GØRE FOR FAMILIEN

Den vigtigste forandring vil dit barn naturligvis opleve. Men forestil dig også, hvor meget energi I som forældre og som familie vil spare ved, at der forsvinder en kæmpe stressfaktor. Og hvordan I kan bruge den energi på en langt bedre måde. Samtidig bliver vi også ofte i processen opmærksomme på gamle familiemønstre (de kan ofte være mange generationer gamle), som alle i familien får glæde af at være opmærksomme på og sige farvel til.

 

MENU